čtvrtek 17. března 2011

návod FIMO 1

Nejradši používám postup tvoření pomocí válečků. Na začátku nám stačí váleček nějaké barvy a ten obalujeme dalšími vrstvami. K tomu potřebujeme vyválený obdélníkový plátek zase jiné (nejlépe kontrastní) barvy.
bílý váleček byl obalen fialovým plátkem a pak žlutým; odřízneme přebytek a celé vyválíme na potřebnou tloušťku a délku
tady jsou dva různé druhy válečků; všechny jsou seříznuty na stejnou délku, aby se s nimi mohlo dál pracovat
zajímavé je toto naskládání 3x3; jako výplň jsem použila ještě další 4 válečky
postupným smačkáváním a válením nám vznikne nový silnější váleček
Záleží na vás, co byste rádi vyrobili. Je možnost z něj nakrájet plátky (kolečka), či dál rozválet na menší rozměry.


Naskýtá se spousta dalších variant. Já ráda používám různé krájení a sestavování vzorovaných plátků. Vše se musí dobře vyválet (nebo použít strojek na nudle). Potom z plátků vykrajuji různé tvary (jako u lineckého těsta).
Od sestry jsem dostala speciální zubaté krájítko, které vytváří zajímavé vzory.
tento váleček jsem podélně (naležato) rozkrájela a plátky vyválela

vykrajování různých tvarů

Tak co, zkusíte také něco vyrobit?

3 komentáře:

  1. jé, líběj se mi ty válečky uplně zezačáku :) a ty barvy :)

    OdpovědětVymazat
  2. už chápeš, proč jsem dala tu otázku do soutěže? pořád hledám, jak kombinovat ty barvy, ale teď jsem právě narazila na bílá x fialová x žlutá a to mezi tím je jejich smíchanost... líbí se mi to

    OdpovědětVymazat
  3. potřebuju tu někoho, kdo bude drátkovat ;-)

    OdpovědětVymazat