čtvrtek 13. ledna 2011

bryndzové halušky se zelím

Minulý týden jsem sehnala slovenskou bryndzu a tak jsem se rozhoupala uvařit halušky. Slováci by mě asi nepochválili za to, že jsem použila variantu z prášku. Nicméně to bylo velmi zajímavé, protože nevlastním žádné síto k tomuto receptu určené. A tak jsme s mužem dumali, jak přijít k tomu správnému haluškovému tvaru. Nokonec jsem dala na mužovu radu a uskutečnili jsme manufakturu. Těsto jsme dali do pytlíku a ustříhli rožek (jako se zdobívá cukroví). On pak mačkal pytlík a já stříhala nůžky hmotu, která z něj vylézala - přímo do vroucí vody na sporáku.
A tady je recept:
  • 1 krabice halušek v prášku - smícháme s vodou dle návodu a uvedeného poměru, uvaříme tradičním způsobem (přes síto protlačíme do vroucí vody "nočky", krátce vaříme a sceníme)
  • usmažíme si na pánvi 2 cibule a 100 g angl. slaniny
  • uvaříme kysané zelí - s trochou vody a kmínu, nakonec přisladíme dle gusta
  • do teplých halušek vmícháme jednu bryndzu a obsah pánvičky
  • zelí můžete podávat jako přílohu, ale je výborné, i když se promíchá s haluškami

Dobrou chuť! 

2. pokus
K Vánocům jsem dostala síto na halušky a tak jsme opět vařili naše oblíbené jídlo. Musím uznat, že s pořádným vybavením se pracuje o hodně líp. Halušky byly výborné - měly ten správný tvar i velikost.
Podívejte se na fotografie :-)








Žádné komentáře:

Okomentovat