sobota 4. prosince 2010

jednoduchý rychlý moučník

Minulé 2 roky jsem bydlela sama. Uznejte, že vařit pro jednoho je nic moc. Zaprvé se moc nedá sehnat suroviny v malém měřítku, potom se vám pro jednoho nechce špinit tolik nádobí a zatřetí jíst sám bez společnosti není žádná zábava. Naskytly se však příležitosti, kdy jsem mohla pozvat někoho na návštěvu a pohostit ho. Z té doby se mi osvědčil tento moučník, který se peče v kulaté korpusové formě, protože má cca poloviční tvar než klasický plech.

U tohoto receptu se dá dost improvizovat. Do těsta se může vmíchat cokoliv z oříšků, sušeného, čerstvého či kompotovaného ovoce. Nebo do půlky těsta vmíchat kakao, aby se vytvořil koláč dvoubarevný. Dobrá je také varianta s jablky a skořicí. Jinak doporučuji místo oleje dát rozpuštěné máslo.

Mně se osvědčila varianta hnědo-bílá (napůl s kakaem) a navrch namíchaný tvaroh s vanilkovým cukrem.


(na fotografování jsem si vzpomněla, když už byla půlka snědená)


Před nějakou dobou jsem zkusila experiment, kdy jsem trošku světlého těsta dala stranou a nakonec jsem pomocí igelitového pytlíčku s malou dírkou vytvořila nápis. Ano, bylo to k příležitosti ukončení studia mé kamarádky. 


Žádné komentáře:

Okomentovat