pátek 3. prosince 2010

svetr č.1

Ségra mi nedávno dala tip na jeden blog, kde píše žena, která různě přešívá svetry. Ty svetry vypadají naprosto obyčejně a vytvoří z nich naprosto luxusní kousky. Nedalo mi to a taky jsem šla do experimentování. Tušila jsem, že to nebude žádná legrace, protože pletené materiály jsou na upravování dost náročné: různě se kroutí a natahují.
Jako základ byl bílý tenký rolák,
nějaké stužky, lemovací pásky, knoflíky a saténová stužka.

Pak jsem našla nějaké látky (bylo jich dost), ale nemohla jsem rozhodnout, kterou použiju
Nakonec jsem zvolila tu do modra. Z té vpravo se chystám ušít sukni, ale to je zatím ve výhledu.

1) nejdříve jsem odpárala rolák 


2) potom jsem rozstříhla svetr , aby se dal rozepínat

3) další části nemám postupně nafocené, ale pokusím se to popsat. Jelikož by se ty zašpendlené kraje roztáhly hned potom, co bych k tomu přidala nakasanou pátku, musela jsem první ten okraj na rubu zpevnit lemovacím proužkem. Dále jsem na stroji pravidelně nařasila pruh barevné látky a následně ho přišila podél rozepínání (na líc). Aby se překryly švy, olemovala jsem to bleděmodrou lesklou stuhou. Nedokážu šít úplně přesně, tak jsem na stroji vzala jen vnější stranu a vnitřní jsem došívala ručně (i z důvodu hrozícího roztažení materiálu). Dalo to pěkně zabrat.


4) Dále jsem zespodu přišila knoflíky na zapínání pomocí saténové šňůrky.



5) Z nakasané látky mi zbyl ještě kus, z něhož jsem vytvořila kytičku na dozdobení a našila na spodní část svetru.


A toto je výsledek, posuďte sami...

                          

                                                

         
A perlička nakonec :-) když jsem přišla do třídy, kde učím, jeden žák na mě hned ve dveřích: paní profesorko, vám to dneska sluší!


2 komentáře:

  1. tyjo, hustýýý! dobřety!!! :)) tu kytičku mi musíš někdy vyrobit, nebo mě ji naučit... ;))

    OdpovědětVymazat